BAS «Комплексне управління підприємством» - Огляд підсистеми «Планування» на конкретному прикладі.
Важливою ланкою управлінського обліку будь-якого підприємства є планування. Тому що, як сказав відомий хтось, незапланована перемога – це запланована поразка.
Планування продажів допоможе підприємству визначитися з межею беззбитковості, бажаним рівнем рентабельності та іншими фінансовими показниками. Планування виробництва чи закупівель – основа для безперебійного забезпечення продажів та досягнення очікуваних показників діяльності компанії.
Конфігурація BAS «Комплексне управління підприємством» забезпечує в тому числі автоматизацію і цієї потреби бізнеса.
Прикладне рішення автоматизує складання планів з різною періодичністю, деталізацією та аналітикою. Всі необхідні опції включаються в розділі «НДІ і адміністрування» – «Настройка розділів» – «Бюджетування та планування» – «Планування».
Більш детально про те, що може ця підсистема, написано в офіційній документації до програми. Зараз я на цьому зупинятися не буду.
В даній публікації ми розглянемо варіанти побудови планів продажів та купівель. Спочатку ми створимо план продажів на основі замовлень покупців. А потім, на забезпечення запланованих продажів, будемо складати плани купівель.
Всі плани створюються на основі сценаріїв. Сценарій застосовується для забезпечення можливості зберігання в інформаційній базі декількох незалежних версій даних, що описують однаковий проміжок діяльності підприємства. Сценарії дають варіативність даних (поділ декількох планових оцінок: «оптимістичний сценарій», «песимістичний сценарій») і версіонування планів (ведення окремих версій цих сценаріїв). Той самий сценарій може використовуватися при створенні різних планів: планів продажів по номенклатурі, планів продажів по категоріях, планів виробництва, планів купівель, планів збирання (розбирання).
В рамках обраного сценарію можна створювати плани різних видів. Видом плану визначаються правила його формування:
● варіант заповнення (за формулою або за джерелами);
● ступінь деталізації плану (підрозділ, склад, партнер і оферта);
● можливість планування оплати від клієнтів.
Для кожного сценарію може бути кілька видів планів. Наприклад, узагальнений план в цілому по компанії або план з деталізацією обсягу продажів по кожному клієнту, складу.
Звертаю вашу увагу: щоб коректно використовувати звіт «Збалансованість планів» плани продажів та купівель повинні бути побудовані на основі одного і того ж сценарію. Згаданий звіт показує, чи здійснені плани потреб за рахунок планів забезпечення.
Наприклад, на підприємстві є менеджери, які приймають від клієнтів замовлення і на підставі цих даних формують в системі плани продажів на наступний місяць. Керівництву потрібні зведені дані в цілому по підприємству.
На першому етапі створюємо сценарій. Довідник «Сценарії товарного планування» доступний в розділі «Бюджетування і планування» - «Планування запасів». В нашому сценарії періодичність встановимо «Місяць», вказуємо, що даний сценарій буде використовуватись і для планів продажів, і для планів купівель:
Після запису сценарію можна створити види планів для нього. Для переходу в довідник «Види планів» натискаємо відповідне посилання:
Для зручності введення даних перший вид плану зробимо для заповнення одного документа для одного клієнта:
При створенні документу «План продажів» по цьому виду плану поле «Клієнт» заповнюється на основній сторінці документа, а табличну частину можна заповнити тільки номенклатурою і кількістю:
Другий вид плану створимо з можливістю заповнювати документ для декількох клієнтів. Для цього в розділі «Деталізувати план по:» ставимо відмітку «Об’єднаний план за клієнтами / постачальниками»: