fbpx
Пн.-Пт. 8:30 - 17:30
(0552) 70 14 30

Розглянемо використання програм 1С:Підприємство і Бітрікс24 на прикладі компанії «Затишок». Визначимо в чому різниця між цими програмами, і чи достатньо якоїсь однієї для успішної роботи бізнесу.

Компанія «Затишок» продає і встановлює пластикові двері та вікна. Припустимо, основна організація компанії – ТОВ «Затишок преміум» на загальній системі оподаткування і займається здебільше продажами. Пов’язаний ФОП1-єдинник монтує вікна і іноді здійснює продажі, а ФОП2 займається дверима.

Почнемо з 1С:Підприємство. Це – робочий інструмент обліку: мінімум зусиль, максимум результату.

Що краще за все роблять програми 1С:Підприємства?

Вони ведуть бухгалтерський регламентований облік.

Для ТОВ «Затишок преміум» і окремо для кожного пов’язаного ФОПа програма розраховує:

– собівартість проданих товарів і послуг;

– торгову націнку, знижки та бонуси;

– зарплату, лікарняні та відпустки;

– всілякі інші витрати: оренда офісу, електрика, охорона складу та інше;

– дебіторську і кредиторську заборгованість за періодами і контрагентам;

– залишки товарів/запчастин на складі, ОЗ і амортизацію, гроші в касі і на рахунках;

– втрати або прибуток від коливань курсу валют, якщо частина товару закуповується за кордоном;

– всі податки і обов’язкові платежі.

Програми 1С:Підприємство можуть автоматично втягувати банківські виписки. До них можна підключати касове, торгове та складське обладнання: РРО, сканери штрих-кодів, принтери етикеток і т. ін.

Якщо в програмі обліку все методологічно вірно налаштовано, то фінансовий результат буде отриманий вчасно.

Обмін первинними документами з партнерами і контрагентами відбувається миттєво в електронному вигляді. Звітність для податкової, пенсійного, ФСС та ін. формується в 1С:Підприємство і відправляється з програми.

У підсумку окремо кожна організація із загальної компанії отримає свій документований результат господарської діяльності в цифрах з точністю до копійки. Ці дані легко аналізувати в розрізі періодів: за день, місяць, рік або інший на вибір користувача. Відбір за різними параметрами дозволяє розрахувати безліч економічних показників.

При цьому в 1С:Підприємство критично важливі правильність введення інформації та послідовність формування документів. В програмі, як і в обліку, катастрофічно міняти щось в закритому періоді, а якщо це робиться, то з розумінням всіх наслідків конкретно обмеженим колом осіб. Зміни можливі, але вони супроводжуються купою додаткових документів і проводяться строго за встановленою процедурою. У логіці обліку неприпустимі вольності, приблизні домовленості.

Управлінський облік також в сфері функціоналу 1С:Підприємства.

Який напрямок діяльності реально вас годує, а який навпаки? Чи є гроші на покупку нового автомобіля, чи окупаються вкладення в маркетолога і сайт? Відсутність або наявність грошей в касі та на рахунках – зовсім не показник результативності роботи підприємства. У сучасних реаліях рішення, прийняті на інтуїції, можуть занадто дорого коштувати невеликому бізнесу.

Для великого бізнесу управлінський облік необхідний, як повітря. Суми на витрати значніші, отже, вище ризики. Чому знизилася рентабельність, за що ви переплачуєте, де можна скоротити витрати – без чітких цифр вихід годі й шукати.

Припустимо, що в нашому прикладі частина найманого персоналу ФОП1 є сумісниками на ФОП2. Третина інструментів і обладнання для монтажу використовується спільно, склад ТОВ «Затишок преміум» служить також для зберігання витратних матеріалів обох ФОПів. Адміністративний офіс загальний для всіх.

У бухгалтерському обліку ці витрати чітко розділені. В управлінському власника буде хвилювати загальний фінансовий результат діяльності всіх організацій компанії і напрямків бізнесу. Відмінність управлінського обліку і в тому, що він використовує не тільки оперативні, але й прогнозні цифри для швидкого прийняття рішень і планування. А регламентований облік вже фіксує підсумок в кінці звітного періоду. Наприклад, бухгалтерський підсумок роботи за рік компанія «Затишок» отримає в кінці лютого, а управлінський результат, прогнозний – до 25 грудня, точний – до 5 січня.

Зверніть увагу, що управлінський облік гнучкіше і ще більше адаптований під нюанси кожного бізнесу, але працює він за тими ж законами, що і «нудний» бухоблік. В управлінці гроші так само не можуть взятися нізвідки і піти з каси на потреби власника без наслідків. Для контролю правильності внесення даних, в програмах 1С:Підприємства реалізовані подвійна кореспонденція та оперативна звітність. Хронологія документального оформлення господарських операцій критична, як у бухгалтерському обліку.

В 1С:Підприємство управлінський і бухгалтерський облік часто ведуть в одній програмі. Це дуже зручно і логічно вірно. Якщо ж їх з якоїсь причини в одну базу звести неможливо, то різні конфігурації мирно стикуються і дані бухобліку прекрасно підтягуються для аналізу управлінцями.

Однак, для залучення клієнтів, контролю роботи відділу продажів, взаємодії співробітників і швидкого вирішення різних бізнес-задач потрібно щось зовсім інше.

Тому далі мова піде про автоматизацію бізнес-процесів, тобто про Бітрікс24.

Зверніть увагу, в оперативній роботі часто немає точних фінансових даних, взагалі може не бути документів. У щоденній діяльності є усні домовленості і розпорядження. Саме ці нерегламентовані процеси контролює Бітрікс24.

Розглянемо, що робить CRM Бітрікс24 для компанії «Затишок» в цілому:

Залучення клієнтів. Як організувати процес взаємодії з потенційними покупцями в 1С:Підприємство? На жаль, в програмі обліку фіксуються виключно фінансові дані. Керувати цим процесом потрібно з Бітрікс24:

– розробка маркетингової стратегії;

– узгодження і контроль плану проведення заходів по залученню клієнтів;

– авто-розсилка листів про акції;

– настройка персональних sms-повідомлень;

– наскрізна аналітика маркетингових активностей і можливість аналізу рентабельності кожного каналу залучення клієнтів.

Швидкі комунікації, коригування завдань «на льоту» без документів на вимогу ситуації, робота з мобільного телефону в будь-який зручний час, миттєве оповіщення всіх, хто бере участь у вирішенні завдання – це функції Бітрікс24. Такі процеси неможливо здійснювати і контролювати з програм 1С:Підприємство.

Після маркетингових активностей потенційні клієнти потраплять в роботу відділу продажів ТОВ «Затишок преміум».

Контроль роботи співробітників відділу продажів проводиться за такими показниками:

– кількість і тривалість дзвінків по кожному менеджеру;

– скільки продажів і допродажів зроблено кожним менеджером;

– облік успішних і зірваних угод;

– якість спілкування.

Бітрікс24 скорочує час відповіді на питання клієнтів до секунд, автоматично передзвонює, сам відправляє рахунки на оплату або переводить покупця на каталоги ваших товарів. CRM аналізує, на якому етапі губляться потенційні клієнти і має інструменти, щоб повернути їх. Все листування, дзвінки, варіанти комерційних пропозицій, спеціальні дані, необхідні для бізнесу, зведені в CRM і прив’язані до клієнта. У нашому прикладі це може бути інформація про бригаду монтажників, які встановлювали вікна, і гарантійні зобов’язання. У разі рекламації – відповідальні працівники будуть виправляти недоліки.

Інтеграція Бітрікс24 з 1С:Підприємство на цьому етапі можлива при переливці з CRM нових контрагентів, автоматично сформованих рахунків і отриманих оплат. В цей час вже чітко зрозумілі суми і номенклатура товарів, необхідні для програми обліку.

Комунікації з клієнтами. Основні канали зв’язку з клієнтами в сучасному світі:

– месенджери (FB, Telegram, Viber, Instagram компанії);

– сайт;

– sms-повідомлення;

– телефон.

Для компанії «Затишок» CRM зводить їх разом. Менеджер, відповідаючи клієнту з Бітрікс24, фактично відправляє відповідь клієнту в той канал, з якого надійшло звернення.

Контроль за спілкуванням з клієнтами по телефону ніяк не реалізований в 1С:Підприємство, проте відмінно вирішується за допомогою IP-телефонії. З її допомогою CRM записує і зберігає всі дзвінки.

Процеси взаємодії з клієнтами в Бітрікс24 автоматизуються за допомогою роботів, чат-ботів, авто-розсилки sms або електронних листів.

Відхилення від регламенту комунікацій фіксуються. Повідомлення про порушення процесу автоматично надходять виконавцю і керівнику. Цей бізнес-процес відбувається автономно від 1С:Підприємства. Взаємодія можлива лише при оновленні довідника контрагентів в 1С:Підприємство новими даними з CRM.

Планування і контроль оперативної роботи. В Бітрікс24 легко ставити завдання працівникам, для цього не потрібно збирати наради.

У нашому прикладі хтось із співробітників компанії «Затишок» працює в офісі, бригади монтажників на об’єктах, директор – у відрядженні в іншій країні.

Для CRM не має значення, де знаходяться співробітники. Система завдань і проектів дозволяє за 2-3 секунди повідомити тих працівників, які необхідні для виконання конкретної задачі. Так само просто і відзвітувати про завершену роботі у клієнта. Для цього достатньо мобільного телефону з додатком Бітрікс24.

Автоматичне повідомлення про нові і виконані роботи дозволяє легко планувати завантаження декількох бригад або час, необхідний на дорогу. Обліковується кількість завершених завдань та закритих проектів. В результаті тих, хто робить «щось важливе», в компанії не залишиться. Звідси і чистий прибуток.

В підсумку робимо висновок, що Бітрікс24 систематизує процеси і керує операційною діяльністю компанії, а 1С:Підприємство обліковує і звітує в точних цифрах. Як рука права і ліва, що однаково потрібні для повноцінної роботи бізнесу.

 

Підписуйся на корисну розсилку
І дізнавайся про нові акції і спецпропозиції першим!