fbpx
Пн.-Пт. 8:30 - 17:30
(0552) 70 14 30

Інформація, що надана в цій статті, передбачає наявність знань основ роботи з інтерфейсом та початкових навичок ведення управлінського і бухгалтерського обліку в 1С:Підприємство «Управління виробничим підприємством» (УВП).

Шляхи доступу до елементів програми вказуються для інтерфейсу «Повний».

Приклади створені на базі 1С:Підприємство 8.3, конфігурація «УВП», версія 1.3.63.1.

Дані про рух товарів, запасів, МБП, витрат на виробництво в обліковій системі УВП накопичуються в регістрі накопичення «Облік витрат (бухгалтерський і податковий облік)» (далі, регістр обліку витрат). Цей регістр має кілька розділів (Витрати, Витрати на випуск, МПЗ тощо) і чотири виміри, які називаються ключами аналітики.

В одному і тому ж регістрі зберігається інформація, що характеризує запаси на складі і в виробництві, виробничі і невиробничі витрати, випуск продукції і структуру її собівартості. Можливість такої уніфікації досягається саме за рахунок використання ключів аналітики. Для кожного ключа визначено склад аналітик, які можуть бути в нього включені. А чи включає він всі можливі аналітики або тільки деякі з них, залежить від виду обліку, від стадії, на якій знаходиться запас (витрата), і від налаштувань відповідної облікової політики.

Для зручності роботи з ними у програмі є кілька звітів. Вони знаходяться в розділі меню «Звіти» – «Розширена аналітика обліку».

Відомості про витрати, які накопичуються і розподіляються первинними документами, можна побачити в звіті «Відомість по обліку витрат». Він охоплює три розділи зазначеного регістра: «Витрати», «Витрати на випуск», «Витрати по напрацюванню».

Для того, щоб отримати коректну інформацію про витрати по кожному підрозділу, замовленню або номенклатурній групі, відомість необхідно належним чином налаштувати.

Відкриваємо вікно таблиці «Відомість по обліку витрат» (Доступ: меню «Звіти» – «Розширена аналітика обліку»). У вікні «Налаштування» потрібно зі списку внизу вікна (список з’явиться, якщо клацнути мишкою на піктограмі «гайкового ключа») вибрати команду «Налаштування структури»:

Для того, щоб вікно управління показниками відомості мало вигляд такий, як на малюнках в цій статті, в полі «Розширена настройка» не повинно бути позначки:

Звіт за замовчуванням буде виведений у вигляді таблиці. Але також можна вибрати режим діаграми або крос-таблиці:

Установку показників відомості доцільно почати з розділу «Параметри» закладки «Відбір …»

В першу чергу зі списку вибираємо вид обліку, витрати по якому ми хочемо проаналізувати: регламентний або управлінський:

Потім вказуємо в яких одиницях ми хочемо бачити кількісні показники:

Параметр «період», як правило, під час першого налаштування варіанта відомості не вказується. Його можна буде вибрати перед безпосереднім формуванням таблиці.

Тепер повернемося до закладці «Структура звіту». В поле «Групування рядків» за допомогою кнопки «Додати поле» необхідно встановити відповідну ієрархію показників.

У цьому порядку будуть формуватися загальні підсумки за даними, які ми хочемо проаналізувати в таблиці.

Ще одним способом додавання полів в табличні частини віконець групування і відборів є «перетягування» мишкою показників з вікна «Доступні поля» в потрібний розділ.

На закладці «Відбір, сортування і параметри» в розділі «Відбір» за допомогою команди «Додати поле» встановимо необхідні реквізити відбору. Наприклад, «Розділ обліку» дорівнює «Витрати», в разі якщо потрібні дані тільки за прямими витратами на виробництво.

У розділі «Колонки звіту» налаштовується групування стовпців відомості. За замовчуванням він містить чотири групи показників:

  • початковий залишок;
  • надходження;
  • видаток;
  • кінцевий залишок.

У кожній з цих груп є однакові параметри:

  • кількість
  • кількість (НУ)
  • вартість
  • вартість (НУ)
  • ПДВ входить
  • ПДВ кредит.

Необхідні поля відзначаються «галками»:

Після встановлення всіх необхідних властивостей цей варіант звіту потрібно зберегти, натиснувши «ОК». Щоб можна було використовувати згодом цю збережену версію відомості при наступних відкриттях програми, його потрібно записати з унікальним ім’ям. Для цього в нижній частині вікна «Налаштування» зі списку, що випадає при натисканні піктограми із зображенням дискети, вибрати команду «Зберегти як» (якщо ви записуєте налаштовану модифікацію відомості вперше) або «Зберегти» (якщо вносите зміни в уже існуючу).

Назва варіанту налаштувань звіту має бути зрозумілою для вас. Наприклад, якщо ви встановили відбір до Розділу обліку «Витрати» і підрозділу «Цех №1», напевно, варто назвати цей варіант в такий спосіб:

При встановленні зазначених в статті групувань, відборів і інших параметрів відомість за витратами прийме наступний вигляд:

Порада. У більшості звітів, написаних з використанням механізму СКД, присутня панель варіантів, на якій можна вибрати потрібну нам версію відомості. Для відображення панелі потрібно натиснути кнопку «Відображення панелі варіантів»:

Або необхідний варіант можна вибрати зі списку збережених по кнопці:

Р.S. Для того, щоб можна було використовувати замовлення на виробництво, потрібно у вікні «Налаштування параметрів обліку» (Доступ: меню Сервіс – Налаштування обліку) в розділі «Замовлення на виробництво» встановити позначку «використовувати замовлення на виробництво»:

P.P.S. Для можливості використання номенклатурних груп в управлінському обліку (в бухобліку вони застосовуються за замовчуванням) потрібно у вікні «Налаштування параметрів обліку» (Доступ: меню Сервіс – Налаштування обліку) в розділі «Режим обліку витрат» встановити позначку:

Якщо інформація була корисною, ставте лайк у верхній частині сторінки.

Отримайте консультацію по роботі з програмами автоматизації бізнесу, задавши нам питання в чаті або зателефонувавши за контактними телефонами.

Олена Албіхіна,

Сертифікований консультант-методист HOTKEY,

Експерт з автоматизації бізнес-процесів.

 

Підписуйся на корисну розсилку
І дізнавайся про нові акції і спецпропозиції першим!